DEMENTIE: HOE KUNNEN WE HAAR DOEN ETEN?



  

Gisteren met ons mama naar de oogarts gegaan. Ik zie haar zo veranderen. Ik vond dat ze nog meer vermagerd was en heb haar gewogen. Ze is 12 kilo vermagerd. Ze wil niet meer eten omdat ze geen honger heeft. Ik ben naast haar gaan zitten en ze heeft 1 boterham met heel veel moeite willen opeten omdat ze van mij moest. Ze was zo slap gisteren dat ze nog geen 2 meter kon stappen zonder te rusten. Ik vertelde haar dat ze moest eten om gezond te blijven en om nog lang te kunnen leven maar ze antwoordde steeds dat ze geen honger had.  “Je moet niet eten van de honger maar om sterker te worden zodat je weer kan stappen”, probeerde ik haar uit te leggen maar het drong niet tot haar door.

Ze kan niets meer onthouden ook niet of ze gegeten heeft en daar ze geen honger heeft, eet ze niet. Er is nog eens een tijd geweest dat mijn zus en ik haar elke dag gingen voeden omdat ze niet wilde eten. Naar ons luistert ze nog een beetje omdat we streng zijn en haar verplichten een klein beetje te eten. Ook haar snoepgoed blijft in de kast liggen.

Op de eerste foto een jaar geleden deed ze niets anders dan snoepen. Daar moesten we ze afremmen en zagen we haar dikker en dikker worden. Nu een jaar later zakt haar rok van haar benen omdat ze weer niet meer wilt eten. Als je naar bovenstaande foto's kijkt dan zie je duidelijk hoe ze op een jaar tijd achteruit gegaan is. En wat ik heel raar vind, is dat toen ik vertelde dat ze zo mager geworden was dat ze zei dat dat niet waar was en ze me haar buik liet zien die volgens haar heel dik geworden was. Oei oei, die gaat toch geen anorexia krijgen op haar oude dag?

Ik hoop dat ze morgen wat beter is zodat we haar verjaardag kunnen vieren. We gaan pannenkoeken bakken en domino spelen met de al de mensen van haar afdeling. Morgenavond post ik de foto’s.







Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN