SOMS MET DE HANDEN IN HET HAAR

 


Onrust:

Ik ben - wq<xsssssssssssssssssssssss = Marcelle die voor de zoveelste keer weer over mijn klavier loopt - even blijven stilstaan bij de dingen die momenteel ervoor zorgen dat ik me zeer onrustig voel. Niet corona, helemaal niet want ik probeer me zo goed mogelijk aan de afspraken te houden en enkel zoonlief zijn knuffelvriendinnetje mag binnen. 

Maar ik word onrustig van Marcelle Belle die een leuke spontane kitten is maar die mijn leven en mijn huis momenteel op stelten zet. En Marcelle is niet de echte oorzaak maar wel mijn gedachten over alles. Ik hou van een proper huis zonder rommel en het 's ochtends heb ik graag wat tijd voor mezelf voor ik me begin te focussen op mijn werk. Die rust is momenteel weg want zodra ik beneden kom, staan er 2 schatjes klaar die honger hebben. Ik geef ze eten, maak de kattenbak proper, ga met de stofzuiger rond, kuis alles af want zeer zeker hebben ze op de tafel, het aanrecht en op mijn bureau gezeten. Is dat erg? Sommigen vinden van wel, anderen van niet maar Miss Alles-graag-proper die maakt de laatste tijd toch veel van haar oren tegen Miss Zo-erg-is-dat-toch-niet. Ik voer een interne strijd met die twee dames en die eerste Miss die neemt vaak de bovenhand en kan zeer dominant zijn. 

Het toeval wil dat ik in de krant las dat door de corona bepaalde trekjes en vooral dwangmatig gedrag bij vele mensen terug naar boven komen. Oef, ik ben niet alleen bij wie Miss Perfect waarvan ik dacht dat ze ergens in warmere oorden vertoefde, thuisgekomen is. Maar ja alle kaarten kleuren donkerrood ze moest wel terugkomen. Aan mij nu de taak om ze in bedwang te houden zodat de harmonie en rust terugkeren.

En terwijl ik dit nalees en een gekke foto van mezelf maak om deze post te illustreren, komt Miss Zo-erg-is-dat-toch-niet weer naar boven en zelfs Miss Zotte Trien laat haar weer zien. Het komt goed, ik regel dat wel met die dames intern.


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN