ANGST

 



Ik volgde net een webinar over 'Van angst naar kracht' waar ze begonnen met de zeer inspirerende quote - Ook jij bezit een kracht die sterker is dan je angst - en ik moest spontaan denken aan hoe het moederschap mij een enorme kracht gegeven heeft om vooral mijn zoon te kunnen beschermen.

Een herinnering die naar boven kwam was van toen ik nog geen moeder was en nog in het onderwijs stond. Ik moest als begeleidster mee op paardenkamp met het vierde leerjaar. Moet je weten dat ik toen nog een grote angst voor paarden had. Op de kermis kreeg je me nooit op een paard want daar liep ik snel voorbij. Maar ja, ik moest mee. Tot grote ramp moesten we de paarden zelf uit de stal gaan halen. En enkele leerlingen waren net zoals ik bang. Maar deze stoere juf liet dat natuurlijk niet zien. Ik nam hen bij de hand en zei dat ik hen wel zou begeleiden dat ze geen angst moesten hebben. Ondertussen probeerde ikzelf mijn angst te overwinnen en deze zeker niet aan hen te tonen. De wil om de kinderen een veilig gevoel te geven was groter dan mijn angst. Jullie zullen ook vast wel verhalen kunnen vertellen waar jullie kracht groter was dan de angst.

Gerbert Bakx heeft een nieuw boek geschreven over angst en gaf een mooie presentatie over de werking van ons brein en over ons denken.

 

Als we anders gaan denken, dan gaan we ons ook anders voelen en als we ons anders voelen dan gaan we ons ook anders gedragen.


En hij heeft gelijk. Ik heb er ook over geschreven in mijn boek bij het hoofdstuk 'Je word wat je denkt' en 'De manier waarop je naar de wereld kijkt, bepaalt je leven'.

Zijn eerste slide inspireerde de Miss Zotte Trien enorm om weer een gekke foto te maken.






Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN