FRIETJES

Bij Dolf en Paula uit de oude doos

Zondag is het hier frietjesdag van de frituur en de corona heeft daar geen verandering in gebracht. De enige verandering is dat ik ze nu online bestel en betaal en ze gewoon afhaal zonder dat ik nog hoef aan te schuiven. Voor mij een grote verbetering want op zondag stond er steeds een lange rij aan te schuiven. 

Nochtans is er een tijd geweest dat ik helemaal geen frietjes meer at en zeker niet van de frituur omdat het niet zo goed was voor mijn lijn. Terwijl ik in mijn kindertijd zo uitkeek naar woensdagmiddag want dan bakte ons mama frietjes. En op vrijdagavond reed Jean, de buurman, met zijn brommertje waarop een bierbak was gemaakt naar Leuven naar frituur de Vaartkom bij den Dolf, toevallig zijn broer, om daar voor gans de buurt frietjes te gaan halen. Dat was nog eens een tijd en iedereen keek ernaar uit want dat was altijd een beetje feest en iedereen was blij met zijn pakje friet. Ondertussen zijn Jean en de frituur er niet meer.  

Dus om voor mijn zoon ook zo een leuke herinnering te maken, haal ik nu de frietjes bij den Tim van frituur Pat@frit en die smaken mij zo goed als vroeger. Het enige wat ontbreekt zijn al de buren die meesmullen.


Pat@Frit


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN