HALLO MAMA


Ik belde net met ons mama en ik vroeg: "Hoe gaat het vandaag?"

"Buiten een beetje sukkelen relatief goed maar ja voor mijn leeftijd mag ik niet klagen" antwoordde ze me. 

"Maar dat hoor ik graag en hoe oud denk je dan wel te zijn?"

"Ik denk zeker 60 jaar!"

"Als ik je nu vertel dat ons Zi er 65 is, kan jij dan 60 jaar zijn?"

"Oh nee, dan ben ik zeker al 80" schrok ze.

"Nee, je bent iets ouder ."

"Wat nog ouder, hoe oud ben ik dan?"

"Volgende maand word je 91 jaar"

"Wat een oude koekendoos, dat is iets anders"

"Dat is zeker iets anders!" antwoordde ik.

In haar hoofd is ze dus 60, ze rookte toen nog waardoor ze nu af en toe naar een sigaret vraagt. Dementie is toch iets raar en voor iedereen anders want plots begon ze over onze papa dat ze hem mistte en dat ze het spijtig vond dat hij er niet meer was. Het onderwerp 'onze pa' proberen wij nochtans zoveel mogelijk te vermijden omdat ze steeds vergeet dat hij gestorven is en omdat ze dan heel veel verdriet heeft. Voor haar is het dan alsof ze dat voor de eerste keer hoort. Maar ik ben heel blij dat het vandaag goed ging. Ik heb een foto gezocht van toen ze 60 was en hem naast een huidige foto geplaatst. Zo kunnen jullie zien hoe zij zichzelf ziet.


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN