ACTUALITEIT: Het is gewoon nóóit goed! Het ligt niet aan mij of mijn lichaam.

BODY SHAMING IS ZORGWEKKENDE TREND OP SOCIALE MEDIA: "HET IS GEWOON NOOIT GOED."


Gisteren las ik bovenstaand artikel in HLN. Het ging over ‘body shaming’, het fenomeen waarbij iemand kritiek geeft op hoe een ander eruit ziet. Martyna zit al van jongs af aan op ‘sociale media’ waar ze foto’s van zichzelf, vriend en katten deelt. Vroeger volgde ze enkele slanke modellen en kreeg ze een eetstoornis waar ze gelukkig van genezen is. Ze is weer wat voller maar of ze nu mager of wat dikker is, ze krijgt altijd commentaar. Ze beseft dat het nóóit goed is en dat het niet aan haar of haar lichaam ligt.

Ik ben blij dat ze tot dit besef gekomen is en dat ze niet meer wil voldoen aan de verwachtingen van anderen. Want of ze nu dik of dun is, er zal altijd wel iemand zijn die haar niet goed vindt. Het belangrijkste is dat ze van zichzelf houdt en dat ze zich wel in haar vel voelt en als iemand daar een probleem mee heeft dan is dat niet haar probleem maar dat van die ander want tenslotte zegt dat vele meer van degene die kritiek uit dan van haar. Dus Martyna, wees gewoon jezelf, hou van jezelf zoals je bent en laat je vooral niet misleiden door wat anderen denken.

Ik heb al eerder geschreven dat we over smaken niet mogen discussiëren omdat we allemaal onze eigen smaak hebben. Sommige zien liever mager en anderen zien liever weer wat ronder, het maakt niet uit! Wat wel uitmaakt is dat we met respect met elkaar moeten omgaan. En als je vindt dat iemand er volgens jouw normen ‘anders’ of er helemaal ‘niet goed’ uitziet dan hoef je dit zeker niet en plein public te verkondigen of te posten maar dan dien je jezelf eens de vraag stellen:” Waarom heb ik een probleem met hoe iemand anders eruit ziet?” “Waarom stoort het mij en waarom vind ik het nodig om iemand met mijn kritiek te willen kwetsen?” Want je kwetst of het nu goed bedoeld is of niet! Je commentaar blijft hangen.

De reden waarom ik even gewacht heb om beginnen te bloggen is omwille van het feit of ik met de kritiek die er sowieso zal zijn - gelukkig nog niet gekregen - zou kunnen omgaan? Wayne Dyer heeft mij met zijn boeken geleerd om geen angst te hebben om mijn eigen droom te volgen maar ook om mezelf trouw te blijven ondanks wat anderen daarvan vinden. Indien iemand mijn blog maar bla bla bla vindt, dan respecteer ik dat want ik begrijp dat ik niet iedereen kan inspireren of boeien. Dat is zoals bij een tv-programma, je houdt ervan of je vindt het maar niets. - You love it or you hate it! -

RESPECT PEOPLE’S FEELINGS.
EVEN IF IT DOESN’T MEAN ANYTHING TO YOU,
IT COULD MEAN EVERYTHING
TO THEM.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN