ACTUALITEIT : Geluk heeft niets te maken met bezittingen

Ik lees net in HLN een artikel over 'De Colombus' van Wim Lybaert met als titel "Die bus is mijn therapie."
Zelf heb ik nog nooit naar het programma gekeken maar oma en Pepe vertellen er veel over. Na het artikel van vandaag zal ik zeker kijken. Wim zegt in dit artikel onderstaande:

'GELUK HEEFT NIETS MET BEZITTINGEN, CARRIÈRES OF FACEBOOKVRIENDEN TE MAKEN, MAAR WEL MET EEN GOEIE BABBEL, EEN LEKKER APERITIEFJE OF EEN FRISSE NEUS IN DE NATUUR!'

Wim, ik geef je 100% gelijk!
Ik ben heel gelukkig wanneer ik een goeie babbel kan doen en van een lekker drankje en hapje hou ik ook. Neen, dat hoeft niet altijd met alcohol te zijn, ik heb geen alcohol nodig om losser en mondiger te zijn. En die frisse neus in de natuur doet ook wonderen. Toen ik de scheiding nog aan het verwerken was, ging ik elke dag met een vriendin die ook gescheiden was, wandelen. Wij konden ons verhaal bij elkaar kwijt en ondertussen gaven wij elkaar raad en waren we vooral  een luisterend oor. Thuis zat er niemand op ons verhaal te wachten en ons verdriet konden we toch moeilijk met onze kinderen bespreken. Die wandelingen deden ons deugd en we keken er allebei zeer hard naar uit.  

Sommige mensen denken dat een nieuwe auto, een groter huis of meer status hen gelukkiger zal maken. En zodra ze die dan hebben, beseffen ze dat ze toch niet gelukkiger zijn. Ze willen meer en meer en hebben nooit genoeg, werken harder en harder om meer te kunnen kopen en hebben minder en minder tijd om met hun dierbaren door te brengen of om de dingen te doen die ze heel graag doen. Daar word je toch ziek van?

WE OFFEREN ONZE GEZONDHEID OP OM RIJKER TE WORDEN EN DAN OFFEREN WE ONZE RIJKDOM OP OM WEER GEZOND TE WORDEN!
- Dalai lama -

Men kan geluk niet in anderen en niet in bezittingen vinden. Je mag zoveel kopen als je wilt, op lange termijn zal je je niet beter voelen. Dat moment van geluk is snel voorbij en de drang naar meer wordt groter.  Maakt geld gelukkig? Als je er geen hebt en moet scharrelen om te kunnen overleven dan zal geld inderdaad gelukkiger maken. Maar als je alles al hebt om goed te kunnen leven dan maakt dat extra geld niet gelukkiger. Denk maar eens aan al die rijke en beroemde mensen die ongelukkig zijn. Ze hebben alles om gelukkig te zijn en toch zijn ze het niet! Omdat geld hen niet gelukkig maakt! 
En zo kom ik terug op de titel 'Geluk heeft niets te maken met bezittingen.' Echte vrienden, goeie babbels en een goed en liefdevol contact met al je dierbaren, dat maakt gelukkig!

Prettige zondag en aan alle papa's wens ik een gelukkige vaderdag en vooral extra tijd om met jullie kinderen door te brengen. En dat kost geen cent!

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN