WETEN WIE JE BENT

 


Ik had jullie beloofd vandaag te schrijven over weten wie je bent. Maar ik ben zo enthousiast en zo trots over de beoordeling van mijn laatste huistaak dat ik het niet kan laten er iets over te schrijven.

En eigenlijk hoort dit ook een beetje bij weten wie je bent. Ik was zo aangenaam verrast toen ik zeer lovende feedback en een 10+ kreeg voor mijn huistaak over opvoeden. Het was nochtans geen gemakkelijke opdracht en ik heb er de nodige tijd moeten insteken. Mijn ervaring als mama en leerkracht hebben me hierbij heel goed geholpen. Door deze opdracht en beoordeling begin ik me te realiseren dat het misschien toch niet zo'n slecht idee zou zijn om een niche te kiezen.

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. (Aristoteles) 

Het is super belangrijk te weten wie je bent want de enige persoon die jou echt kan helpen met je dromen, je hindernissen, de liefde, je droomjob, ... => jij. 

Als je niet weet dat je bepaalde talenten hebt dan kan je ze ook niet tonen. Als je niet weet wat je passie is, kan je ze ook niet beleven. Als je niet weet wat je eigen pad is, kan je deze ook niet bewandelen.

Soms is het nodig om iets te veranderen of om iets op te geven om beter te krijgen, om je huidige deur te sluiten om zo een nieuwe te kunnen openen. Je snelle leven inruilen voor een goed leven, je huidige job voor de job van je dromen, je manier van denken voor een gelukkiger leven...

If you don't change direction, you may end up where you are heading. (Lao Tzu)

Dus maak er je missie van om jezelf te leren kennen en ik maak er de mijne van om je in je zoektocht te helpen indien nodig. 




Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN