MAMA IK MIS JE



Hoe was jullie dag vandaag?

Mijn dag was zoals het weer. Deze ochtend zeer zonnig en nadien wat wisselvalliger. Het begon goed, ik was net wakker en ik werd al aangenaam verrast door Vero en Dirk die op ronde waren met de wafels voor het goede doel. Ze stonden met de dozen op de oprit en ik nam deze met veel plezier in mijn pyjama in ontvangst. Moet kunnen en zeker met een prachtige ochtendzon. Ik ging naar binnen, nam mijn ontbijt en werd opnieuw verrast door een mail met de resultaten van mijn huistaak rond liefde en relaties. Ik kreeg een score van 9,5/10, hoe geweldig was dat. Wat nog geweldiger was, was het bericht dat mijn boeken over Chinese astrologie aangekomen waren. Ik kon niet snel genoeg de auto in om ze te gaan afhalen. Maar voor ik de auto instapte, keek ik eerst nog even in de brievenbus en daar zat een grote kapotgescheurde, natte briefomslag in met de boekjes van het woonzorgcentrum van ons mama. De editie waarin er afscheid genomen wordt van de bewoners die vorig trimester gestorven zijn. Mijn enthousiasme over mijn punten en de boeken werd overschaduwd door de steek in mijn hart en het verdriet dat plots naar boven kwam. Met tranen in de ogen stapte ik de auto in. Toch raar hoe onze emoties zo kunnen fluctueren. Het ene moment dolenthousiast, het andere moment treurig. 


Toen ik thuis kwam, zag ik dat er nog een mooie kaart in de grote omslag van het rusthuis zat.  Op de roze kaart stond 'Ik mis je' en ze was ondertekend door alle medewerkers van de afdeling, hoe lief. En weer werd ik verrast want er zat ook een usb-stick bij met foto's en filmpjes van ons mama. Zo mooi en zo ontroerend. Ik werd er blij van maar tegelijkertijd ook zo droevig. Bij deze wil ik iedereen van WZC Sint-Margaretha nog eens bedanken voor de mooie jaren die ons mama daar heeft mogen beleven en vooral voor al de liefde en goede zorgen die ze daar gekregen heeft. Ik mis niet enkel ons mama maar ook de bewoners en de verzorgers die gedurende al die jaren een beetje familie geworden waren. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN