DEZELFDE VALKUIL



Ik wil al enkele dagen iets schrijven maar het lukt me niet. Iedere keer ik inspiratie heb en mijn blog open dan blokkeer ik en weg is de flow. Dan zit ik voor een leeg scherm te staren en komt er niets uit. Mijn gedachten nemen het over en dat is gevaarlijk want ik schrijf altijd met mijn gevoel. Dan herken ik het monster van enkele jaren geleden dat mijn pad terug blokkeert en opnieuw naar het wachtwoord vraagt om verder te mogen. Maar ik ben dat wachtwoord even kwijt, ik heb het te goed weggeborgen en kan het maar niet vinden. Waarschijnlijk kom ik het tegen tijdens een zoektocht naar iets anders.

Ik krijg berichten van bezorgde mensen die me vragen hoe het met me gaat maar ik antwoord niet omdat ik het niet weet. Het gaat niet slecht maar ook niet goed. Het lijkt of ik mezelf even kwijt ben geraakt in alle drukte om mijn doel zo snel mogelijk te bereiken. En plots ben ik me er weer van bewust dat ik in dezelfde valkuil gelopen ben door enkel het doel voor ogen te houden en ondertussen mijn ogen te sluiten voor alle mooie dingen om me heen. Ik kan soms zo gefocust zijn op iets dat het zo sterk wordt dat het mijn leven overneemt. 

 Bewustheid is het begin van een transformatieproces waarbij je kan kiezen voor een andere manier van zijn.


Het wordt tijd dat ik weer wat meer begin te genieten van de dingen die ik doe en niet vergeet dat er geen weg is naar geluk maar dat geluk de weg is en dat ik mijn oogkleppen afzet zodat ik die ene valkuil beter kan ontwijken.

Reacties

  1. Ik herken het volledig! Ik verlies mezelf ook vaak in een doel en vergeet dan al de andere aspecten van mijn leven (zo voelt het toch).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN