VROLIJK PASEN



Het is Pasen en het dringt niet tot me door.  Al 20 jaar verstop ik eitjes en nodig ik de familie uit voor een gezellig samenzijn. Ik vind elke gelegenheid goed om te vieren want feesten is my middle name. Behalve dit jaar, ik heb er geen zin in.  Maar een stemmetje zegt me: "Komaan, zet je happy Easter face op en doe wat moeite".  

Dus heb ik een briefje van 50 euro verstopt, wat vele gezonder is dan al die eitjes en werd er onder elk potje, tapijt, kussen, boekje en dergelijke naar dat ene briefje gezocht. Na enkele tips werd het uiteindelijk gevonden en zo was de paasspirit toch een beetje aanwezig vandaag. Maar er waren nog andere spirits aanwezig. Ik kreeg deze ochtend in mijn droom net voor het ontwaken het bezoek van ons mama en onze papa. Ze waren samen en kwamen me een dikke knuffel geven. Ik was heel blij hen nog eens te zien en vond het zo leuk dat ze net vandaag met Pasen een teken gaven.

Wat vieren we eigenlijk met Pasen? Een leuke vraag om op straat aan de eerste de beste te stellen die voorbij wandelt. Het zou leuke tv opleveren want ik ben er zeker van dat velen de betekenis van Pasen niet weten. 

Hoe toevallig dat net wanneer we de verrijzenis vieren dat mijn ouders dag komen zeggen in mijn slaap. Ik weet niet hoe ik mijn gevoelens het best kan verwoorden maar ondanks het verdriet voel ik me ook zeer dankbaar en gezegend. Dus vrolijk Pasen iedereen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN