HALLO ROZE BRIL


Hallo roze bril, welkom terug. Het leven kan soms toch rare kronkels nemen. Moi, de Sonja Kimpen van het positief denken die haar roze bril kwijtgespeeld was. Ik liep al een tijdje met een serieuze grijze sombere bril rond. Maar vandaag werd ik nog eens zo hard met mijn neus op de feiten gedrukt dat mijn grijze bril ervan barstte. Deze confrontatie had ik nodig om mijn klik te kunnen maken en om de Jeanne d'Arc in mij weer tot leven te brengen. Moet je weten dat mijn tweede naam Jeanne is. 😀

Om een heel lang verhaal kort te maken, verdriet doet wat met een mens. En dat verdriet mag niet genegeerd worden want vroeg of laat komt dat toch naar boven. En terwijl dat verdriet me overmeesterde werd er langs alle kanten aan me getrokken, kwamen er demonen op mijn pad die van mijn zwakte probeerden te profiteren. En weg was mijn energie, mijn enthousiasme en mijn roze bril.

Ik heb enkele mensen weer beter leren kennen en een verwittigd mens is er twee waard. Gisteren zei ik nog tegen een kennis dat ze zichzelf moest verzorgen zoals een goede moeder dat zou doen in plaats van zoals een harde tante. Laat dit een boodschap zijn voor iedereen en ook voor mezelf. Welkom terug roze bril.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN