DANKJEWEL


Zeg nooit nooit, weet je nog toen ik schreef over Juliette die mijn hart veroverde terwijl ik er ten stelligste van overtuigd was dat er nimmer een kat in huis zou komen? Jammer genoeg is Juliette er niet meer maar ondertussen is haar kitten, Marcelle, al bijna een jaar oud en heeft ze mijn visie over katten helemaal veranderd. En niet enkel mijn visie maar ook een beetje mezelf. Nee, geen kat in huis, nee geen kat in de keuken, nee geen kat op tafel, nee geen kat op mijn bed en nee geen kattenhaar op mijn kleren. Moet je me nu zien, een kat in huis, een kat op tafel, kleren soms vol kattenhaar van dat vele knuffelen terwijl ik vroeger een kat zo vies vond. 

Enkele dames onder jullie zullen nu denken, ik wist het wel, hahaha. 'Que sera sera' zong Doris Day en wat moet zijn, zal zijn.  Marcelle die zorgt voor de zeer noodzakelijke routine, zin of geen zin, ik moet opstaan om haar te voeden en te verzorgen. Zij is de grootste knuffelkat die er maar te vinden is en ze geeft me zoveel liefde en vriendschap in een tijd waar sociale contacten zeer beperkt zijn en waar ik mijn knuffelcontact heb moeten laten gaan. Ik schrijf in mijn boek dat toeval niet bestaat en dat iemand of iets in je leven komt met een bepaalde reden. Juliette kwam als een storm aangewaaid en schonk me haar dierbaarste cadeau dat ik immens koester. Haar missie was volbracht en ze is gegaan, ons mama heeft me 7 jaar ervaring gegeven als mantelzorgster en heeft me leren houden van de derde jeugd. Allebei hebben ze mijn hart opengezet en mijn ogen geopend. Dankjewel voor de wijze lessen die ik met heel veel liefde zal delen.



Voor wie benieuwd is naar mijn boek, ik heb er nog maar 5 meer over om te verkopen.





Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN