WORKSHOP POTTEN DRAAIEN CRAQUELE



De laatste weken ben ik weer helemaal mezelf, levendig, spontaan, enthousiast en vooral zeer gedreven.  De mensen die me persoonlijk kennen, hebben me dat deze week al meerdere malen bevestigd.  “She’s back!”  Of dat altijd even leuk is voor iedereen, is een andere zaak natuurlijk.

Onder het motto “Zeg meer ja en maak mooie herinneringen” zei ik dus ja tegen een workshop potten draaien bij Craquelé in Leuven. Onverwachts kwam dit op mijn pad en samen met mijn zus heb ik deze kans benut.

Ik was aangenaam verrast, wat een leuk keramiekatelier, gelegen net naast het pand van Dagelijkse Kost in de schrijnmakersstraat in Leuven. We werden vriendelijk ontvangen door Geert, die ons leerde hoe een bol klei te maken, deze in het midden van de draaischijf te plaatsen en hoe een simpel potje te maken. Het lijkt eenvoudig maar als je nogal een hevige bent met brute force zoals ik dan zie je veel potjes de mist ingaan. Ik heb vier nieuwe kleibollen moeten maken om uiteindelijk resultaat te krijgen. Mijn zus die vele rustiger is en meer geduld heeft dan ik, was er direct mee weg. 

Gelukkig kon Geert mijn hevigheid bedwingen en mijn kalme ik naar boven toveren. Na me stapje per stapje te vertellen hoe het moest en vooral hoe het niet moest, kwam er een klein potje tevoorschijn. Klein omdat hij meerdere keren het bovenste deel eraf heeft moeten halen omdat ik steeds te hevig eindigde. Het beterde toen ik mijn ogen sloot zodat ik me kon concentreren op wat ik voelde. Nog eens het bewijs dat ik meer op mijn gevoel moet afgaan. 

Ik raad iedereen het aan om het eens te proberen. Link craquelé



“There is a crack in everything. That’s how the light gets in.” – Leonard Cohen

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN