STERKER NA BURN-OUT


Toen ik even hier door de pagina’s op mijn blog ging en bepaalde dingen herlas, was ik wel geschrokken. Alle geleerde levenslessen en alle valkuilen die ik dacht helemaal onder controle te hebben en waarover ik een boek geschreven had, waren door een zware burn-out ergens verloren gegaan. Het overlijden van ons mama, de obsessie om iets te betekenen en de angst om als alleenstaande moeder niet rond te zullen komen hebben een zeer zware impact op me gehad en hadden me terug naar af gekatapulteerd. 

Gelukkig had ik de moed en kracht om terug uit dat hoekje te komen en om stapje per stapje het heft weer in eigen handen te nemen en opnieuw te kiezen voor een positiever leven. Trek iets positief aan dat staat altijd. Maar soms word je zo verblind en omvergeblazen door onverwachte dingen die op je pad komen dat je toch even het Noorden kwijt bent waardoor het verschrikkelijk moeilijk is om te zien dat de zon elke dag schijnt.

Ik ben zo blij en dankbaar om weer te voelen en weer te kunnen leven. Ik was onlangs in Leuven met mijn zus en ik stapte veel te snel. Ik moest afremmen en het besef dat ik weer moeiteloos heel snel kon stappen zoals voor de burn-out toverde plots een glimlach op mijn gezicht. Oh wat heb ik die snelheid en energie gemist, we staan er niet altijd bij stil dat goed te been zijn een zege is, vooral voor hen die het niet meer zijn.

Daarom geef de moed nooit op hoe moeilijk het ook lijkt en zoek hulp wanneer het alleen niet lukt. Soms hebben we tijd nodig om alles even te laten bezinken en om de kracht te vinden om recht te staan. Omring je met de juiste mensen vooral met hen die je steunen en de nodige energie geven. In nood leer je je echte vrienden kennen. 


Uit je pijnlijkste dieptepunten groeien uiteindelijk je grootste krachten en de wijste lessen.




Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN