RIP LIEVE MIEKE


Vandaag heb ik online de afscheidsplechtigheid gevolgd van Mieke, buurvrouw en goede vriendin van ons mama. Zij hebben in hun zeer jonge jaren tezamen bij Marie Thumas gewerkt waar ons mama Mieke nog gekoppeld heeft aan Gaston. Dus die twee kenden elkaar al meer dan 70 jaar. Het was een prachtige dienst met leuke foto's van vroeger. Maar één foto trof me diep, de foto die ik genomen heb bij ons laatste bezoekje. De twee hartsvriendinnen nog eens samen, die leuke herinneringen van vroeger bovenhaalden. Ik was toen zo blij dat ze dit op hun gezegende leeftijd nog konden meemaken maar nu zijn ze er niet meer. Mijn hart brak en de tranen bleven maar komen. Je moeder verliezen, ook al heeft ze een mooie leeftijd, blijft toch zeer pijnlijk.

Ik weet zeker dat het hierboven groot feest zal zijn want de vriendinnen zijn herenigd en het oude feestcomité zal zijn taak daar zeer zeker verder zetten. Ik heb het geluk gehad om te mogen opgroeien in een woonwijk waar iedereen er was voor iedereen. Ik heb een prachtige jeugd gehad en de mensen van toen zitten allemaal in mijn hart. Er blijven niet veel mensen meer over van de oude garde, een garde waaraan ik zoveel mooie herinneringen heb.



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN