GEEF ME...


De vele positieve reacties doen me enorm deugd en geven me het gevoel dat ik niet alleen ben. Zelfs enkele onverwachte telefoontjes van bezorgde mensen, hoe lief, dankjewel.

Het is niet dat ik depressief ben, helemaal niet maar mijn energie is even op. Jarenlang heb ik zo moedig als een leeuw gevochten voor alles en iedereen, ik heb zoveel moeilijke hindernissen genomen en me in alle mogelijke bochten gewrongen om de vele ballen in de lucht te kunnen houden. En nu één van mijn belangrijkste ballen weggevallen is en ik meer handen vrij heb, lijkt het alsof ze allemaal vallen.

Het voelt aan alsof mijn lichaam het net voor de eindstreep begeeft waardoor ik strompel en val met de finish in handbereik. En terwijl ik wil opstaan, lopen de anderen me zonder scrupules gewoon omver. De dingen die nu op mijn pad komen, heb ik niet allemaal onder controle. Dus de les is - wat je niet kan veranderen, dien je los te laten en te accepteren -  Dit is een les die ik jaren geleden geleerd heb maar waarmee ik even worstel door vermoeidheid. 

Het grappige is dat de dokter me aangeraden heeft mijn boek zelf nog eens te lezen. Deze ervaring zal ik goed kunnen gebruiken om anderen die iets gelijkaardigs beleven te kunnen helpen. Maar nu moet ik me eerst goed verzorgen wat niet altijd gemakkelijk is omdat ik voor mezelf meestal een harde tante ben. Ik zal zal dus naar de dokter luisteren en deze maand enkel nog dingen doen die me goed doen zoals het van me afschrijven.




Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN