EN AVANT

 

Je kan niet terug naar je verleden gaan om het te veranderen maar je kan wel beginnen met je toekomst te veranderen.

Bovenstaande quote komt uit een boekje dat ik kreeg voor moederdag. Meer dan ooit besef ik wat ik al lang voel en weet. Het wordt tijd om de vertrouwde deur te sluiten en om een totaal nieuwe te openen. Me weer te focussen op alle leuke dingen en me vooral niet meer te laten verhinderen door de mogelijke hindernissen en het verleden.

We hebben niet altijd te kiezen wat er op ons pad komt. En het lukt ook niet altijd om overal positief mee om te gaan. Maar alles komt met een reden. Wat kan je eruit leren? Wie wil je zijn of juist helemaal niet meer zijn? Weet je nog dat ik achteraan in mijn boek schreef om regelmatig na te gaan of je nog wel je eigen leven leidde en of je niet te ver van je pad afgeweken was? Ik voel dat ik het laatste jaar te hard bezig ben geweest met gelukkig te willen zijn. Te hard proberen om gelukkig te zijn, leidt juist tot ongelukkig zijn en dat is wetenschappelijk bewezen.

Ik wou te hard schijnen om de anderen te kunnen verlichten en ondertussen zette ik mezelf dik in de schaduw. Ik stond constant onder druk en vergat op tijd de nodige rust te nemen. Waarschijnlijk iets waar velen zich in zullen herkennen. Ik schrijf vandaag omdat ik zin heb om te schrijven maar niet omdat het moet. Ik laat het verleden los en beetje bij beetje richt ik mijn blik weer in de juiste richting, vooruit, en avant.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN