LEEF NU EN GENIET



NOOIT TE LAAT

Het is nooit te laat om te zijn wie je altijd al hebt willen zijn! De vraag is, wie wil je zijn? Voor velen een makkelijke vraag maar voor anderen een groot vraagteken.

Het is niet abnormaal om op bepaalde momenten in je leven het niet meer te weten. Ik ben er het grootste voorbeeld van. Soms denk je, dit wil ik, ik ga ervoor en zodra je de eerste stap zet, word je teruggefloten door onvoorziene omstandigheden of lastigheden die je pad opkomen en je dwingen om keuzes te maken. Keuzes die vaak niet in je eigen voordeel zijn omdat je op dat moment prioriteit geeft aan anderen. En zo gebeurt het dat je eigen dromen in de koelkast belanden. En dat mag maar ze mogen daar niet verzuren.

Het is zeer belangrijk om op een bepaald moment, je draad weer op te pakken en verder aan je eigen geluk te breien. Maar hoe doe je dat?

Door stil te staan en even naar binnen te gaan op zoek naar jezelf.

- Wie ben ik?

- Wat wil ik niet meer?

- Wat wil ik echt?

- Sta ik nog graag op?

- Leef ik wel het leven dat ik wil leven?

Zeer belangrijke vragen om even te checken of je nog wel je eigen pad bewandelt en niet dan van een ander. Het is nooit te laat of je bent nooit te oud om de dingen te doen die je altijd al had willen doen.

Je leven is te kostbaar om niet te zijn wie je altijd zo graag had willen zijn.

In mijn boek, Leef nu en geniet, probeer ik een wegwijzer te zijn voor degenen die zichzelf of hun pad even kwijt zijn. Voor hen die het momenteel even moeilijk hebben. Dit boek schreef ik vier jaar geleden net voor corona. Ik had vele plannen maar de omstandigheden zorgden ervoor dat deze niet in de frigo maar in de diepvriezer belandden.

Tijd om ze er weer uit te halen en te laten ontdooien. Dus heb jij het even moeilijk of ben jij curieus hoe ik mijn leven weer op de rails heb gezet dan heb ik goed nieuws. Ik heb mijn voorraad boeken terug aangevuld en deze zijn vanaf nu weer bij mij te koop.  Stuur maar een berichtje en dan neem ik contact met je op.




Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN